Bezoek ons
patiëntportaal
Maak een afspraak, vraag een herhaalrecept voor chronische medicatie aan of plan een e-consult in
Waarvoor staan wij ?
Wat is onze Missie & Visie?
Met wie
werken wij samen?
Vind een opsomming van zorgaanbieders met wie we samenwerken
Voor goede en continue zorg

Academisch Gezondheidscentrum Hoensbroek-Noord

Ons Gezondheidscentrum biedt gezondheidszorg voor inwoners van Hoensbroek, Brunssum-West, Treebeek, Heerlen-Noord, Amstenrade, Oirsbeek en omgeving.

Om goede en continue zorg te leveren, werken in ons Gezondheidscentrum verschillende zorgverleners goed samen. Behalve huisartsen zijn vele andere zorgverleners in het gezondheidscentrum werkzaam. Deze kunt u rechtstreeks benaderen.

Een korte kennismaking

Ons huisartsenteam

B. Bruls

Echo van de buik en spieren en gewrichten, oogheelkunde, hart- en vaatziekten, reizigersadvies. Spreekuur: woensdag en donderdag.


R. Fornaro

Astma/COPD, kleine ingrepen, huisartsopleider.
Spreekuur: maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag.


S. Kleijkers

Spoedzorg, huidafwijkingen, echo van de buik, spieren en gewrichten, kleine ingrepen. Spreekuur: dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag.


M. Lutgens

Oogheelkunde, kleine ingrepen incl sterilisatie van de man, reizigersadvies, huisartsopleider. Spreekuur: maandag, dinsdag, vrijdag.


Ontmoet ons team

Onze medewerkers

Onze huisartsen en ondersteunende medewerkers staan garant voor goede, continue zorg. Maak hieronder kennis met onze medewerkers en kijk op welke tijdstippen ze aanwezig zijn.

Veel gestelde vragen

Als u hoestklachten en/of verkoudheidsklachten heeft, vragen we u met nadruk om niet naar ons Gezondheidscentrum te komen, maar telefonisch contact op te nemen.

Onze werkwijze is op dit moment als volgt:

  • Indien mogelijk zullen de spreekuren worden vervangen door telefonische afspraken. Als u met de assistente belt, zal er indien nodig een telefonisch afspraak worden ingepland.
  • Er zal beperkt spreekuur zijn voor patiënten die wel onderzocht moeten worden.

Voor algemene vragen over klachten, of u mag gaan werken en het wel of niet testen op Corona, verwijzen wij u naar de Thuisarts of het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Als u vragen wilt stellen of recepten wilt bestellen maak dan zeker gebruik van ons Patiëntenportaal.

Er geldt een dringend advies om een mondkapje te dragen in ons gezondheidscentrum!

Hiervoor kunt u het inschrijvingsformulier downloaden. Dit dient u, samen met kopieën van de zorgpasjes en identiteitsbewijzen van alle gezinsleden, in de brievenbus van ons gezondheidscentrum te deponeren. Verder is het nodig dat u zich zelf uitschrijft bij uw huidige huisarts.

Net als bij de GGD kun je ook in het Gezondheidscentrum terecht voor reisadvies en vaccinaties voor op reis. Dr. Bruls en Dr. Lutgens zijn de specialisten op dit gebied. Zij worden hierbij geholpen door Jasja Janssen en Anneke Coenen, praktijkondersteuners.

Dit reisadvies kan alleen worden gegeven als je patiënt bent van het Gezondheidscentrum.

Het is belangrijk om te weten dat ook voor reizen naar bijvoorbeeld Turkije of Egypte vaccinaties noodzakelijk kunnen zijn.

Gaat u op reis en weet u niet zeker of je vaccinaties nodig heeft? Download dan het reisvaccinatieformulier en stuur het terug naar po@gchoensbroeknoord.nl. Jasja Janssen of Anneke Coenen zal dan binnen een week contact met u opnemen.

Niet alle verzekeringen vergoeden reisadvies of vaccinaties. Vraag dit zeker even na bij je ziektekostenverzekering. De vaccins die je bij de apotheek haalt moeten daar betaald worden.

Ons Gezondheidscentrum is een academisch gezondheidscentrum. Dit betekent dat er een goede samenwerking is met de Universiteit van Maastricht en dat er opleiding plaatsvindt.

Hiernaast heeft ons Gezondheidscentrum heeft het HaZo24-certificaat. Dit wil zeggen dat we voldoen aan de eisen die er aan een gezondheidscentrum worden gesteld.

Hoe we omgaan met uw persoonsgegevens en privacy in onze huisartspraktijk kunt u lezen in onze privacyverklaring.

Het contact met uw hulpverlener in het Gezondheidscentrum verloopt soms anders dan u gewend bent of dan u verwacht. U vraagt zich af of het wel allemaal klopt wat er gebeurd is. U bent boos of teleurgesteld. U vindt dat er iets is misgegaan of u bent ronduit ontevreden. Maar wat nu? Bekijk hier de klachtenprocedure.

Nieuws